Martinhal 4

Zoals jullie hebben kunnen lezen, zijn we de afgelopen 2 weken in Portugal geweest. Zodra bleek dat Lelie een gezond kindje was, wilden we graag nog op vakantie met zijn vieren voordat het weer winter werd en ik moet beginnen met werken. En omdat we vijf jaar getrouwd zijn dit jaar, mocht het deze keer iets luxer.

Genoten hebben we! Het was heerlijk om Brian continu bij ons te hebben en samen te wennen aan ons nieuwe leven met zijn viertjes. De accommodatie die we hadden uitgekozen in Sagres, Portugal, was fantastisch en ik kan hem van harte aanbevelen. Echt alles was gericht op jonge gezinnen, ontspannen en ontzorgen. Ik zal hieronder meer vertellen over via welke website we Martinhal Beach Resort hebben gevonden, want daar stonden nog veel meer mooie kindervakanties op! Als je het leuk vindt, volgen hier wat foto’s van onze vakantie.

Martinhal 8

Normaliter zoeken wij een klein maar bijzonder appartementje, bijvoorbeeld een agriturismo in Toscane bij een wijnboer. Dit resort viel daarom nogal uit de toon met vier zwembaden, een spa, verschillende restaurants en nog veel meer faciliteiten. Gelukkig deed het toch kleinschalig aan en hadden we nooit het gevoel onderdeel van de massa te zijn.

Martinhal 3Martinhal 2201310 Aidan Lelie Portugal

De huisjes waren zo ruim! Ze waren groter dan ons appartement in Den Haag. En een megabad! Wat een luxe…

Martinhal 5201310 Martinhal ontbijt

Alles was ingericht op kinderen. Ieder restaurant had een superdeluxe speelplek plus nanny om de kleintjes bezig te houden. Toen Aidan waterpokken kreeg, was het voor hem dan ook heel naar dat hij daar ineens niet meer naartoe mocht. Iedere ochtend om 9 uur kwam Raffi de Vos naar het ontbijt, wat voor alle kindjes steeds weer een hoogtepunt was. (Het ontbijt zelf was mijn dagelijkse genietmomentje, ze hadden er werkelijk ALLES. En Gwyneth Palthrows Energy Smoothie met spinazie ;)

Martinhal 7Martinhal 6201310 mamma Lelie201310 Aidan mama zwembadMartinhal 9

Omdat we rustig aan wilden doen met Lelie erbij, hebben we bijna geen uitstapjes gemaakt in de omgeving. Op deze na. We zijn naar Lagos geweest, een half uurtje rijden van Sagres. Het was er warm, stoffig en kleurrijk; precies wat je van een Portugees stadje zou verwachten. Veel mooie gebouwen met tegeltjes op de muren, overal prachtige details en een geweldige vismarkt. De sardientjes kwamen bijna spartelend op ons bord terecht. Mmmm!

Lagos 3Lagos 6Lagos 4Lagos 5Lagos 2

Het was nog best lastig om een goede website te vinden voor vakanties met kinderen, maar uiteindelijk kwam ik op Little Treasures. Het is een website volledig gericht op bijzondere adresjes waar je juist met kinderen goed terecht kunt. En wat wilde het toeval? Amy, die deze website runt, zou in dezelfde periode als wij in Martinhal verblijven! Ik ontmoette haar en haar oudste zoontje Thijmen van 3 afgelopen vrijdag. Haar man was thuisgebleven met Olivier. (Wat een leuk beroep heb je als je met je kind speciale bestemmingen mag testen!)

Little Treasures Amy Thijmen

We hadden een heel gezellig en open gesprek en uiteraard deel ik graag haar persoonlijke top drie, al kon ze maar moeilijk kiezen. (En Martinhal hoort er sowieso in thuis, maar die lieten we er even buiten.)

1. Constantia Uitsig, Kaapstad
Zuid-Afrika heeft duidelijk haar hart gestolen. Amy had wel 3 favorieten daar, maar koos uiteindelijk toch voor Constantia Uitsig. Het is een exclusief wijnlandgoed in oud-Kaapse stijl. Het heeft een luxe spa en het beste restaurant van Zuid-Afrika: La Colombe. Waarom het haar ultieme favoriet is? “Omdat het er ZO HEERLIJK is. Het is echt heel erg luxe en je wordt er helemaal in de watten gelegd.” (Ik vond deze stiekem zelfs nog leuker klinken met twee eigenaren, hun geadopteerde zoontje, en Lulu & Peanut de varkentjes.)

Constantia UitsigConstantia Uitsig 2Constantia Uitsig 3

2. Ammos Hotel, Kreta
Dit is een nog onontdekt plekje waar je heel veel waar voor je geld krijgt. (Lees: het is er goedkoper!) Uiteraard hebben ze alle faciliteiten voor kinderen, maar ze zijn bijzonder vanwege hun speciale aandacht voor de gasten. “En de lekkere hapjes!”

Amos Hotel 4Amos Hotel 3Amos Hotel 1Amos Hotel 2

3. Esplendido Hotel, Mallorca
Het noorden van Mallorca is absoluut een bijzonder plekje volgens Amy. Er zijn zowel bergen als zee, met veilige baaitjes. En waarom dit hotel dan zo speciaal voor haar is? “Het is een beetje net als hier in Martinhal; het is echt een prachtig Scandinavisch aandoend designhotel.”

Esplendido 1Esplendido 3Esplendido 2

Bedankt voor de tips Amy!

PS Na onze nachtvlucht zijn we ’s ochtends gaan ontbijten bij Paagman

201310 terugvlucht

{Fotocredits: Foto’s Portugal bijna allemaal van ons, een paar via Martinhal. Overige foto’s via Little Treasures}