kelly robinson designer

kelly robinson airbnb rhodeisland

Een tijdje terug las ik een interview op Designboom met Kelly Robinson, een ‘werkplek designer’, dat me steeds is bijgebleven. Kelly reist de wereld over, weet alles van feng shui, heeft een yogastudio en, oh ja, mocht en passant ook het interieur van creatieve organisaties zoals AirBnB (foto boven) ontwerpen. Jaloersmakend!

Lees als je wilt het hele interview op Designboom, maar ik wilde hier in ieder geval een paar voorbeelden delen van hoe zij ontwerpt. Dit is bijvoorbeeld het hoofdkantoor van Soundcloud, een online audioplatform (oftewel de ‘Facebook van artiesten’ waar ze elkaars muziek kunnen delen en liken). Er is een kamer met een open haard, een terras met moestuin, een ‘green room’. En omdat ze met medewerkers van over de hele wereld werken die invliegen en soms willen slapen, is er ook gelegenheid om een uiltje te knappen. (Heerlijk toch?)

Kinzo_Soundcloud, Berlin

kelly robinson sound cloud nap room

kelly robinson sound cloud the green room

Dit is wat ze met het hoofdkantoor van Headspace deed, het bedrijf dat onder andere de populaire app introduceerde waarmee je leert mediteren. Er zijn verschillende mezzanines en ook ‘meditation pods’ zodat de medewerkers zelf ook de rust op kunnen zoeken.

kelly robinson head space the lookout

kelly robinson head space meditation pods

Als je haar vraagt wat de twee belangrijkste ingrediënten zijn om lekker te kunnen werken op kantoor dan zegt ze ‘vrijheid’. En:

“The other key component is probably the most important of all and actually has very little to do with design. this is really about how that space is managed. who is running the space? What is the energy and the attitude like of the people who are managing that space? Are they service oriented? Are they kind? How is the quality of human interaction within a space, between coworkers, managers, guests? This eventually seeps through the entire organization so if the office management team sucks, the vibe will suck no matter how good the design.”

“When you have service oriented staff every touch point becomes a positive interaction and that will spread positivity throughout the organization. You will create an environment where everyone wants to help each other and that’s the kind of environment where people really want to work! That is a place where people will be really satisfied.”

Het klopt, nietwaar? Dat de sfeer met name afhankelijk is van de mensen, hoe goed het ook ontworpen is? Het lijkt me heerlijk, zo’n creatief kantoor, en dan ook nog een office manager die supervriendelijk en service georiënteerd is.

{Credits: beeld Kelly Robinson, quote van het artikel op designboom}

Leave a reply

required

CommentLuv badge